MOEF Paneli, Goa'nın engellenen demiryolu iki katına çıktığı kararı derinleştirir

yasemin

Member
Çevre, Ormanlar ve İklim Değişikliği Bakanlığı (REC) Bölgesel Güçlendirilmiş Komitesi (REC), Çarşamba günü Çarşamba günü Çarşamba günü, çevre projeleri nedeniyle küçük demiryolu çift projesi ile kapatılmak üzere Orman Serbest Bırakılması için Goa Hükümeti ve Vikas Nigam Ltd hükümeti tarafından bir teklif kararını erteledi.


Demiryollarına göre, GHAT bölümündeki demiryolu trafiğinin önerilen iki katına çıkma projesi azalacaktır. (Temsil resmi)

Anonimlik durumunda toplantıda mevcut olan bir yetkili, “Teklif bugün toplantıda tartışıldı, ancak destekçinin destekçi projesinin ayrıntıları ile ilgili daha fazla açıklama için başvurmaya karar verdik.” Dedi.

Goa Hükümeti, Güneybatı Demiryolu ve Demiryolu Vicas Nigam Ltd lehine demiryolu hattının demiryolu hattının demiryolu hattının demiryolu hattının 15.6 hektar orman arazisinin dikkatini dağıtmanın bir açığına başvurmak için Bangalore merkezli Rec'e başvurmuştur.

Mevcut dikkat dağıtıcı, Karnataka'daki Tinaighhat ile Goa'daki Vasco Da Gama arasındaki tartışmalı demiryolu ikiye katlama projesinin bir parçasıdır ve burada vahşi hayvanların hisselerinin Mahkeme'nin Merkezi öldürülen komiteye tavsiyeleri temelinde Yüksek Mahkemeden çekildiği.

Toplantıdan önce gönderilen Recalore'nin bir temsilinde, bir grup çevreci ve bilim adamı, 2022'deki Yüksek Mahkemeye rağmen, proje için yetkileri ve canlandırıldığı çevresel sonuçları gözlemlenmesi gerektiğine dikkat çekti.

“Çift izleme projesi, kaynakların inanılmaz derecede verimsiz bir kullanımı ve marjinal getiriler için muazzam sosyo-ekolojik ayaklanmalar için bir kaynak. Tüm kanıtlar bütünüyle reddedildiğini gösteriyorsa, bu projenin zulmüne devam etme kararının arkasındaki niyetleri ciddi bir şekilde sorguluyoruz. Bölgesel yetkili komite üyelerinin Yüksek Mahkeme'nin kılavuzunu takip etmelerini ve projeyi derhal hurdaya çıkarmasını istiyoruz ”dedi.

Yüksek Mahkeme önünde sunulan merkezi güçlendirilmiş komitenin raporu, Batı Ghats'ın kırılgan ekosistemini, uluslararası olarak tanınan biyoçeşitlilik sıcak nokta ve aynı zamanda ülkedeki en önemli vahşi yaşam koridorlarından biri olan bu tür bir proje için bir gerekçe olmadığına karar vermişti.

Bununla birlikte, yetkilerin iptal edilmesi sırasında, Yüksek Mahkeme, “önerilen projenin vahşi hayvana göre korunan alanların biyolojik çeşitliliği ve ekolojisi üzerindeki etkileri hakkında” NBWL'nin sürekli komitesine yeni bir teklif sunması “için bir pencere bıraktı.

O zamandan beri, bu sefer Hindistan Yaban Hayatı Enstitüsü tarafından gerçekleştirilen yeni bir Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), “Tinaighat (Karnataka) ve Kulem (Goa) arasındaki demiryolu hattının iki katına çıkması için makine önlemleri ile Moeef & cc'nin önünde gerçekleştirildi.

Karnataka'daki Tinaighat'taki Goas Mormugao arasındaki mevcut çizgiye ek olarak ikinci bir rota öneren genişleme projesi, daha önce Nisan 2020'de Vahşi Hayvanlar Ulusal Kurulu tarafından onaylanmıştı. Onay, Goa alanlarında büyük protestolara yol açtı. Karnataka.

Projenin yürüttüğü RNVL'ye göre, bu önerilen iki katına çıkarma çalışması, mevcut rotadaki trafiği artırmayı ve kömür ve demir cevherinin verimli taşınmasını kolaylaştırmak için yolcu ve yük trenlerinin sayısını artırmayı amaçlamaktadır.

İndirgeme önlemleri ile ilgili son rapor, drenaj, çitler, erken uyarı sistemleri, vahşi yaşam geçişleri, koşuları, amfibi pasajlar, gölgelik köprüleri vb.

“Demiryolu raylarının ekolojik olarak hassas ve kırılgan habitatlardan aktığı gerçeği göz önüne alındığında, teknik fizibilite nedeniyle önerilen önlemleri iki katına çıkarmadan önerilmez. Son olarak, demiryolu hattı ancak bir mekanizma ve teklif önlemlerinin olasılığı varsa iki katına çıkarılmalıdır ”diyor rapor.

Demiryollarına göre, RVNL tarafından rotanın önerilen iki katına çıkması, bölgedeki hareketliliği ve tüm hava koşulları demiryolu bağlantılarını büyük ölçüde artıracak ve bu da ticaret ve ticarette bir artıştan sonra gelişmeyi hızlandırarak Goa durumunun ekonomik faydasını getirecektir.

Yukarıda belirtilen kısıtlamalar ve avantajlar göz önüne alındığında, önerilen ikiye katlanmanın sadece bölgedeki hareketliliği ve tüm hava durumu demiryolu bağlantılarını geliştirmekle kalmayıp, aynı zamanda daha fazla yolcu eğitiminin yürütülmesi, sonuçta daha iyi bağlılığı ve ticaretle ticareti artırarak demiryollarında turun turunu artırması kesinlikle gereklidir.
 
Çekilen Veri: Callback \YourAddon\Helper::fetchData is invalid (error_invalid_class).